Spalio 31 diena.. Diena, kai 1517 m. buvo paskelbtos 95 Liuterio (Martin Luther arba Martin Luder, 1483-1546) tezės. Diena, nuo kurios galima pradėti skaičiuoti Europos (Vakarų ir Centrinės) "persikrovimo" pradžią (nedrįstu sakyti matrix reloaded ). Pasekmės yra tokios, kokios yra, bet ne apie tai, o ta proga apie Liuterio rožę.
Taip vadinamoji Liuterio rožė (Luther rose), kuri, tuo pačiu, tapo, kaip ir reformacijos simbolis. Ją matote paveikslėlyje. Tai Greifsvaldo bažnyčios skliautas (Greifswald Dom), o kitame Liuterio antspaudas.
Tiesa, 1517 metais jis dar šio simbolio neturėjo, o antspaudą pagamino tik 1530 m., ir jam padovanojo kurfiurstas (kunigaikštis ir šiuo atveju net princas) Johanas Grosmiutigas (Johann Friedrich der Großmütige, 1503-1554). Na, o rožės simbolis, kaip Liuterio ženklas pradėtas naudoti jau 1520 m. Bent jau tai, berods, anksčiausiai žinomas Liuterio ženklas ant išleistos (spausdintos) knygos.
Taigi, ką šis ženklas simbolizuoja:
- Juodas kryžius, tai Kristaus ženklas. Sielos išsigelbėjimas;
- Raudona širdis - tai krikščionio širdis, kuri žmoniją turėtų mylėti taip, kaip ją mylėjo Kristus;
- Balta rožė, tai džiaugsmo ir taikos simbolis. Tarp kitko, vėlgi siejama su Kristumi, o tiksliau - su Kristaus prisikėlimu. Kai kur, ant ypač senųjų graviūrų ar net sarkofagų, paminklų, buvo vaizduojamas balta lelija.
- Auksiniai spinduliai arba kai kur lapeliai, tai saulės spinduliai arba Šventosios Dvasios simbolis. Tai apaštalų nešama tiesa. Pirminiame, tipografiniame antspaude jų nebuvo.
- Na ir mėlynas fonas - tai dangus. Nors ne, reikėtų rašyti iš didžiosios raidės - tai Dangus.
- Ir auksinis žiedas. Jis turi dvigubą reikšmę: pats rats/žiedas - amžinybės simbolis, o auksas - nerūdijantis metalas - neblėstatntis tikėjimas...
Taip vadinamoji Liuterio rožė (Luther rose), kuri, tuo pačiu, tapo, kaip ir reformacijos simbolis. Ją matote paveikslėlyje. Tai Greifsvaldo bažnyčios skliautas (Greifswald Dom), o kitame Liuterio antspaudas.
Tiesa, 1517 metais jis dar šio simbolio neturėjo, o antspaudą pagamino tik 1530 m., ir jam padovanojo kurfiurstas (kunigaikštis ir šiuo atveju net princas) Johanas Grosmiutigas (Johann Friedrich der Großmütige, 1503-1554). Na, o rožės simbolis, kaip Liuterio ženklas pradėtas naudoti jau 1520 m. Bent jau tai, berods, anksčiausiai žinomas Liuterio ženklas ant išleistos (spausdintos) knygos.
Taigi, ką šis ženklas simbolizuoja:
- Juodas kryžius, tai Kristaus ženklas. Sielos išsigelbėjimas;
- Raudona širdis - tai krikščionio širdis, kuri žmoniją turėtų mylėti taip, kaip ją mylėjo Kristus;
- Balta rožė, tai džiaugsmo ir taikos simbolis. Tarp kitko, vėlgi siejama su Kristumi, o tiksliau - su Kristaus prisikėlimu. Kai kur, ant ypač senųjų graviūrų ar net sarkofagų, paminklų, buvo vaizduojamas balta lelija.
- Auksiniai spinduliai arba kai kur lapeliai, tai saulės spinduliai arba Šventosios Dvasios simbolis. Tai apaštalų nešama tiesa. Pirminiame, tipografiniame antspaude jų nebuvo.
- Na ir mėlynas fonas - tai dangus. Nors ne, reikėtų rašyti iš didžiosios raidės - tai Dangus.
- Ir auksinis žiedas. Jis turi dvigubą reikšmę: pats rats/žiedas - amžinybės simbolis, o auksas - nerūdijantis metalas - neblėstatntis tikėjimas...
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą